Skip Navigation
Over ons

Het verwezenlijken en in stand houden van een leegstandbeheerorganisatie die op verantwoorde wijze beheer voert over tijdelijk leegstaand vastgoed in de Gemeente Hilversum, in opdracht van en overleg...

Deel

Over Hilversumse Leegstandbeheer Vereniging i.o.

Het verwezenlijken en in stand houden van een leegstandbeheerorganisatie die op verantwoorde wijze beheer voert over tijdelijk leegstaand vastgoed in de Gemeente Hilversum, in opdracht van en overleg met eigenaren en die de beschikbare ruimtes zo goed en eerlijk mogelijk verdeelt onder mensen die dringend woon- of werkruimte behoeven.

Activiteiten
Beheer:
De activiteiten van de vereniging zullen bestaan uit het beheren van leegstaand vastgoed in Hilversum en het tijdelijk ter beschikking stellen ter bewaking door bewoning, dan wel ander gebruik ( werk ), van de tijdelijke ruimtes aan mensen die door de leden van de vereniging worden voorgedragen.

Netwerken:
Daartoe zal de vereniging, met gebruikmaking van de relaties van de aangesloten organisaties, een eigen netwerk opbouwen met vastgoedeigenaren en andere betrokkenen, zoals de gemeente.

Kwaliteit:
Om kwaliteit van beheerwerk aan te kunnen tonen zal de vereniging zich laten certificeren door het landelijke keurmerk ( KLB ). De Vereniging zal daarom van het begin af aan de hoogst haalbare graad van organisatie na streven.

Participatie:
Daarnaast zal de vereniging gelegenheid bieden aan vrijwilligers om aan de vereniging bij te dragen, maar ook om zich desgewenst verder te ontwikkelen in een door deelnemer gewenste richting. Dit betreft bijvoorbeeld vrijwilligers met enige “afstand” tot de arbeidsmarkt. Om hen verder te helpen zal de vereniging, dan wel één of meerdere leden, leermeesters en coaches aantrekken. Het is goed als de vrijwilligers aan de vereniging bijdragen, maar dan mag daar tegenover staan dat de vereniging investeert in de vrijwilligers.